Warzywa to niezwykle wartościowe produkty, które powinny być podstawą codziennej diety zarówno dzieci, jak i dorosłych. Są one bogate w witaminy i minerały, doskonale nawadniają organizm, a także w większości – są niskokaloryczne.

Jednocześnie, są to na tyle uniwersalne produkty, że można je dowolnie łączyć i spożywać na surowo, jak i po obróbce termicznej – gotowaniu, pieczeniu, smażeniu, duszeniu lub blanszowaniu. Należy jednak wziąć pod uwagę kilka prostych wskazówek, które pomogą nam jeszcze bardziej świadomie włączyć warzywa do większości posiłków.

Jakie warzywa warto kupować we wrześniu?

Zasadą, którą warto kierować się w czasie zakupu warzyw jest ich sezonowość. Każdy miesiąc jest bogaty w nieco inne produkty i to właśnie je warto wybierać w danym czasie. I tak np. wrzesień jest bogaty w takie warzywa, jak:

  • sałata rzymska,
  • szczaw,
  • szpinak,
  • kalarepa,
  • kalafior,
  • brukiew,
  • rzodkiewka,
  • ogórek,
  • marchew,
  • burak,
  • pomidor,
  • cukinia,
  • brukselka,
  • koper włoski,
  • karczoch czy
  • dynia.

I to właśnie one powinny najczęściej gościć na naszych stołach przez najbliższych kilka tygodni. Z powodzeniem dobrej jakości warzywa, także te sezonowe, możemy dziś kupić także w marketach, dzięki czemu na bieżąco możemy uzupełniać ewentualne braki i przygotowywać pyszne i zdrowe dania dla całej rodziny.

Warzywa w daniach dla dzieci i dorosłych

Warzywa mogą się wielu osobom kojarzyć jedynie z dodatkiem do zupy lub sałatkami i surówkami. A tymczasem, mamy znacznie więcej możliwości na ich wykorzystanie. Idealnie nadają się one do rozmaitych zapiekanek, gulaszu, omletów, sosów, zup-kremów, wegetariańskich kotlecików lub pasztetów, które są ciekawą alternatywą dla tradycyjnych dań mięsnych.

Ale to jeszcze nie wszystko. Warzywa możemy bowiem wykorzystać także do przygotowania koktajli oraz słodkich wypieków, takich jak np. brownie z buraków, muffinki cukiniowe, ciasto marchewkowe czy sernik dyniowy. Dzięki temu mamy pewność, że zaserwujemy rodzinie wartościowe dania oraz zdrowe słodkości, które na stałe wpiszą się w codzienne menu i pomogą nieco zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here