Warzywa i owoce są źródłem witamin, beta-karotenu, błonnika oraz minerałów, a ich właściwości zdrowotne są doceniane od wieków. Jako produkty bogate w składniki odżywcze stanowią istotny element różnych diet. Wielu osobom jednak smak warzyw oraz owoców wydaje się dość jałowy. Istnieje również mit, że trudno się nimi nasycić. Warto wiedzieć, w jaki sposób wykorzystywać warzywa i owoce, by dania przygotowywane na ich bazie były smaczne, sycące oraz zdrowe.

Koktajle

Zmiksowane napoje z mango, bananem lub szpinakiem stanowią świetną alternatywę dla kalorycznych przekąsek. Najbardziej popularne są zielone koktajle, jednak do przygotowania szejków można wykorzystać prawie wszystkie owoce i warzywa. Ograniczeniem jest tylko Twoja własna kreatywność.

Aby przygotować zdrowe smoothie, wystarczy blender. Koktajle na bazie warzyw i owoców z dodatkiem jogurtu naturalnego czy kilku orzechów stanowią idealne uzupełnienie dietetycznych posiłków. Nie należy jednak dodawać do nich cukru. Najzdrowsze koktajle to te przygotowywane bez dodatkowych substancji słodzących. Włączenie do diety zdrowych szejków to doskonały sposób na dostarczenie organizmowi odpowiednich składników odżywczych. Dzięki ich regularnemu spożywaniu można również poprawić kondycję włosów oraz wzmocnić strukturę paznokci.

Warzywne kanapki i pożywne wrapy

Alternatywą dla popularnych fast foodów mogą być zdrowe sandwiche z dodatkiem sałaty, pomidora lub ogórka. Smak warzyw można wzbogacić samodzielnie przygotowanym sosem czosnkowym na bazie jogurtu naturalnego. Do przygotowania kanapek można wykorzystać awokado, którego smak w połączeniu z pomidorami, solą i pieprzem jest niezrównany. Awokado jest produktem bogatym w zdrowe tłuszcze, dlatego mimo stosunkowo wysokiej kaloryczności warto wprowadzić je do swojej diety. W posiłkach dietetycznych można również wykorzystywać pełnoziarniste tortille. Placki z dodatkiem kurczaka, sałaty oraz pomidora są niezwykle pożywne i zdrowe. Samodzielnie przygotowane wrapy są świetnym pomysłem na fit obiad lub kolację.

Warzywa i owoce zawierają mnóstwo składników odżywczych. Warto zatem uwzględnić je w swojej diecie. Tym bardziej, że dania na bazie produktów roślinnych mogą być niezwykle smaczne. Wystarczy wykorzystać swoją kreatywność – i przyprawy, by zielone koktajle, owocowe sałatki czy kanapki z awokado nie kojarzyły nam się z mało atrakcyjnym wyglądem i mdłym smakiem.

Warzywa i owoce w diecie – podpowiadamy, jak jeść ich więcej!
5 (100%) 2 votes

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here